Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
باشگاه برق شیراز


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




ورزشی » تیم‌های ورزشی » تعداد بازدید: ٣٠٩١٠٤
باشگاه برق شیراز
امتیاز:
باشگاه فوتبال برق شیراز قدیمی‌ترین باشگاه فوتبال ایرانی است که در شیراز قرار دارد. برق یک بار به مقام قهرمانی و یک بار به مقام نایب قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران دست یافته‌است.
در سال ۱۳۲۵ عده‌ای از جوانان ورزش‌دوست شیرازی که در «کارخانه چراغ‌برق شیراز» کار می‌کردند، به رهبری «ابراهیم نعمت‌اللهی» تصمیم به تشکیل یک تیم فوتبال گرفتند. در روز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۵، مهندس خمسی، مدیر کارخانه در جلسه‌ای با تأسیس باشگاه برق موافقت کرد.
باشگاه برق کار خود را با سرپرستی نعمت‌اللهی و مربیگری بهادر قهرمان آغاز کرد. حمایتهای کارخانه و مدیریت آن از ابتدا غیرمالی بود، اما همان کمک‌ها نیز چندان دوام نداشت و پس از مدت کوتاهی قطع شد. پس از آن نعمت‌اللهی با سرمایه شخصی عهده‌دار نیازهای مالی باشگاه شد. با افزایش مشکلات مالی بهادر قهرمان پس از ۶ تا ۷ ماه از تیم کناره‌گیری کرد و مسئولیت مربیگری هم بر دوش نعمت‌اللهی افتاد.
در سال ۱۳۵۶ برق شیراز با مربیگری عباس رضوی[نیازمند منبع] به عنوان بهترین تیم شهرستانی جام تخت جمشید دست یافت وبه عنوان پاداش به جام استقلال چین اعزام شد. در این جام تیمهای مقتدری ازجمله تیم ملی چین /مراکش/غنا/ مکزیک /فلیپین وبرق شیراز حضور داشتند که در نهایت تیم برق شیراز به عنوان سومی دست یافت. بردهای پر گل این تیم مقابل دو تیم پر طرفدار آنروزها یعنی تاج و پرسپولیس موجب شگفتی کارشناسان بود حال آنکه نا تمام ماندن لیگ در این سال موجب قطع شدن نوار پیروزی‌های لاله‌های نارنجی مقابل سرخابی پایتخت شده و در ادامه این تیم به دومین بحران از سه بحران بزرگ تاریخ خود پا گذاشت، بحران سال ۵۷ و سالهای نخست پس از انقلاب که با تلاش‌های حسن منجمی این تیم به حیات خود در فوتبال کاملاً دولتی شده پس از انقلاب در ایران ادامه داد.
دهه هفتاد را دههٔ طلایی برق شیراز میدانند. سال‌هایی که بازیکنان بزرگی همچون داریوش یزدانی، رضا استواری، افشین پیروانی، مهدی شیری و... چهره قدرتمندی از فوتبال شیراز را به نمایش می‌گذاشتند کما این که در روزهای بازی برق در ورزشگاه ارتش شیراز هیچ جای خالی روی سکوها پیدا نمی‌شد.

این تیم در دههٔ هفتاد ۲ بار به فینال جام حذفی راه یافت و یک بار به قهرمانی دست یافت. درسال1374 برق با سردمداری جوانان برومند و باتجربه هایش در کنار ستاره ب چون و چرای انروزهای فوتبال ایران داریوش یزدانی ب فینال جام حذفی رسید ولی درفینال دربرابر تیم پرمهره استقلال تهران مغلوب شد وکاری از پیش نبرد.برق درسال بعد با پشت سرگذاشتن تیم های چون تراکتورسازی و پرسپلیس تهران در فینال جام حذفی به بهمن کرج پرستاره رسید .درتابستان داغ 76ورزشگاه ارتش شیراز پذیرای بیش از بیست و پنج هزار تماشاچی برق بودتاجایی ک بر روی نورافکن ها ی ورزشگاه هام تماشاچیان نشسته بودند.بازی در وقت معمول و اضافه با تساوی ب پابان رسید.در ضربات پنالتی دروازه بان وقت برف،محمدرضامهربان کاری کرد کارستان،سه پنالتی اول بهمن توسط وی مهارسد و با گلشدن هرسه پنالتی برق،این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی ایران رسید. در آن سال برق دردوراول با تیم پلیس عراق مواجه شد .بازی رفت درشیراز باتساوی به پایان رسید این تیم در جام باشگاه‌های آسیا به دلیل عدم همکاری دولت صدام فقط با ۱۳ بازیکن به عراق عازم شد و به توفیق نرسید و باشکست دربرابر پلیس ازاین رقابت ها حذف گردید. در همان سال در حالی که نماینده ایران در آسیا بودند به دسته دو سقوط کردند. در سال ۱۳۷۸ باتکیه برجوانان خود همچون برادران عباسفرد،مهدی شیری،ناصرشیردل،محمد منصوری،محمد خلف مطوری،ایمان امین ستارزارع......دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند.
فصل باحضور ستاره هایی چون مهدی شیری ستارزارع برادران کریمیان و داریوش یزدانی اغاز گردید.درحالیکه برق درپایان هفته هفتم با شانزده امتیاز در رده اول جای داشت باجدایی برخی بازیکنان و اختلافات داخلی شد یدو عدم همکاری برق منطقه ای و مدیر عامل وقت مهندس مشفقیان درسراشیبی سقوط قرارگرفت ودرپایان فصل این تیم پس از کسب رتبه ۱۸ لیگ برتر، به لیگ دسته اول سقوط کرد
تیم برق شیراز پس از کسب نتایج خوب پس از اولین سال سقوط به لیگ یک به علت کمبود یک امتیاز نسبت به تیم اول گروه و کمبود ۲ گل تفاضل نسبت به تیم دوم در جایگاه سوم قرار گرفت و از صعود دوباره به لیگ برتر باز ماند.


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

باشگاه برق شیراز

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,